8 Ocak 2013 Salı

ONLİNE ALIŞVERİŞ YÜZÜNDEN YENİ HOBİM; AÇIK ARTTIRMA!

Merhaba Pinkylerim;

    Bugün kimilerinizin bildiği kimilerinizin keşfetmek istediği bir konuyla başlıyorum yazıma; Online Alışveriş! Ne kadar güvenilir olduğu tartışılan ve sahte replika ürünlerin en geniş pazarı açtığı yerdir online alışveriş siteleri.. Benim 2005 yılından beri kesintisiz kullandığım tek site Gittigidiyor.com. Yıllardır görmediğim ne sahte ürünler, ne yüzsüz satıcılardan aldığım olumsuz mesaj ve puanlar kalmasada hep paramı geri alabildiğim ve iade hakkım saklı olduğu için gittigidiyor'u tercih ettim.


    Öncelikle GG (gittigidiyor.com'un kısaltılmışı) hakkında edindiğim tecrübeyi paylaşmak daha sonra aldıklarıma geçmek istiyorum. Gelelim GG'de alışveriş yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğine;

1) Bir ilana bakarken ''10-12 iş gününde teslim edilir'' yazıp yazmadığına dikkat edin. Bu konu önemli, Türkiye sınırları içinden kargolanan 1-3 iş günü içinde gelen ürünleri tercih edin her zaman. Yurtdışından gönderim yapıldağında kargonuz kozmetik yasası yüzünden gümrüğe takılmadan 10 günde elinize ulaşsa bile size verilen alım yapma süreniz bittiği için iade etme hakkınız ortadan kalkıyor bu yüzdende o paketten ne çıkarsa ödeme yapmaya mecbur bırakılmış oluyorsunuz. GG'nin müşteri hizmetlerininde bu konuda yasal olarak yapabileceği birşey yoktur çünkü şirket politikalarını kendi rızanızla çiğnemiş oluyorsunuz ve onlarda ödemenizi yasalar gereği satıcıya aktarmak zorundalar maalesef. Bu yüzden  macera yaşamak istemiyorsanız ''10-12 iş günü'' yazan ilanlardan uzak durun.

2) Bir ürün almadan önce satıcıyla iletişime geçin her zaman, merak edip soracak birşey bulamıyorsanız bile ''ürünüze ödeme yapıyorum sizede bol kazançlar şimdiden gözlerim yollarda paketi bekliyorum!'' gibi arada sıcaklık kuracak iki satır yazın ki, kargo geciktiğinde yada üründe beklemediğiniz bir sorun olursa medeni bir şekilde konuyu halledilebileceğiniz muhatabınız olsun. Bir alışverişimde kargom gecikmişti ve satıcıyı aradığımda ''bana ne, takip numarası yazılı, ara kargoyu kendin sor!'' deyip suratıma kapatmıştı ayının biri bu bana ders, kulağıma küpe oldu. Bu olaydan uzun zaman sonra almadan önce yazıştığım başka bir satıcıysa kargom kaybolduğu için hediye olarak fazladan 1 body mist daha koyarak tekrar hazırlayıp göndermişti aynı paketi.. İşte bu yüzden alımdan önce yazışmak önemli!

3) Ürünün sahte mi gerçek mi olduğunu sormaktan çekinmeyin. İmitasyon satıcılar bu konuda çok pişkindir ve genelde ''parfümümüz ithal'dir:)'' yada '' %100 tester üründür:)'' gibi sonu gülücükle biten şifreli bir mesaj yazarlar size. Bu demektir ki ürün imitasyon yani sahtedir ama mesaj denetimlerinden dolayı açıkça yazamadıklarından bu yola başvururlar:))

4) Olurda kozmetik değilde aksesuar, takı yada giyim alacaksanız JAPON STYLE lara dikkat etmeniz gerekmektedir. Satıcıya '' daha önce japon style aldım malzemesi yada kesimi faklı ürün gönderdiler sizin ürününüz resimdekiyle birebir aynı mıdır? iade işlemleriyle uğraşmak istemiyorum.'' yazın. Bu Japon style sahtecilerininde şifre kelimesi ''İADE İŞLEMLERİ'' dir. İade nedeni açıklaması yazılı ihbar bildirimi sayılabildiğinden GG politikası gereği yasal işlem görebilme tehlikeleri var. Tam da bu yüzden size doğruyu söylemek zorunda kalırlar. Geri gelen mesajda büyük ihtimalle '' kumaştan kaynaklanan farklılıklar vardır bilginize!'' yada '' kesimden kaynaklanan farklı duruş gösterebilir giydiğinizde bilginize!'' yani kısaca '' Anacım zahmet etme salı pazarınada aynı malı indiriyoruz gel oraya doya doya bakarsın!'' demek istiyordur.

5) Kargonuzu kesinlikle getiren elemanın yanında açın. Gelen eleman işgüzarlık edip '' Dağıtım yoğun bugün,bekleyemem abla!'' falan derse dinlemeyin ''bekleyin belki iade edebilirim'' demekten çekinmeyin sakın yada aceleyle alıp ''sonra bakarım nasılsa!'' hatasına düşmeyin. Ne arsız satıcılara derdimi anlatamayıp ''ama aldın artık kargoyu, aldığında iade etseydin o zaman, geri iade almıyoruz!'' lafını duyarak paracıklarımı kaptırdığımı tahmin bile edemezsiniz..   

5) Ve Son olarak en büyük eğlencem AÇIK ARTTIRMALAR hakkında.. Peşinde olduğunuz ürünün son yarım saati yada 15 dk ilan açık şekilde bilgisayarın başında olun çünkü bazı açık göz satıcılar, son dakika sahte bir hesaptan ürün ucuza gitmesin diye yüksek teklifle sizin teklifinizi kırabiliyor yada benim gibi açık arttırma kuşları izlemede tuttukları ürünleri son dakika patlatabiliyor:)) bu yüzden her kattıldığınız açık arttırmanın son anlarında sitede aktif olmanız demek satıcının bu hileye başvuramasını yada sizin eli boş gönlü hoş kalmanızın önüne geçer...


6) Eğer sizde bir GG satıcısıysanız ve bu yazıyı okuyorsanız darılmayın lütfen! Bende arada GG satıcılığı yapıyorum, seyyahatlerimde aldığım kofre setlerin kullanmadığım parçalarını satıyorum ama kimseyi kandırmıyorum ve dolandırmıyorum açık açık yazıyorum ilanlara kofreden çıktığını:) Ama alıcı olarak başımdan geçenler satıcılıktan daha çok. Zaten sevemedim satma işini açık arttırmalar en zevklisi! Birde beni okuyorsanız eminim yukarıda bahsi geçen satıcılardan olamazsınız siz, ben okuyucumu bilmez miyim hiç? nıçk nıçk:))

    Bu yazıyı burada bırakıyorum çok uzun oldu çünkü hemen aynı başlığın yanına 2 yazarak kasım ve aralık ayında GG'den kaptıklarıma geçiyorum ki aldıklarımı okumayada haliniz kalsın:)

                                                                                     KİSS KİSS!!
                                                                                                        PİNKBUNNY


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder